دلایل شکست رستوران ها چیست؟

صنعت رستوران‌داری و فست‌فود یکی از رشته‌های تجاری است که سالانه شاهد راه‌اندازی تعداد زیادی کسب‌وکار در اطراف مکان‌هایی هستیم که در آن زندگی می‌کنیم و از سوی دیگر شاهد تعطیلی بخش قابل توجهی از آن هستیم. آمارها نشان می دهد که درصدی از رستوران ها در اولین سال افتتاح خود با شکست مواجه می شوند و برخی در پنج سال اول تعطیل می شوند.این ارقام کاملا قابل تامل است زیرا افتتاح یک رستوران تقریباً یک تجارت گران و با هزینه های قابل توجه است. صرف خرید یا اجاره مکانی برای آشپزخانه و همچنین خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی می شود پس حیف است که این سرمایه گذاری ارزشش را ندارد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا از هر 10 رستوران تنها 2 رستوران در پنج سال اول به کار خود ادامه دادند و 8 رستوران دیگر ورشکست شدند.

عوامل موثر بر زیبایی دکوراسیون رستوران

چرا بسیاری از رستوران‌ها به سرعت از بین می‌روند؟

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود یک رستوران در سال اول شکست بخورد.
در اینجا رایج ترین دلایل شکست را بیان می کنیم.

عدم حفظ مشتریان رستوران

مشتریان مهمترین عامل در موفقیت یا شکست یک کسب و کار  هستند. بسیاری از رستوران ها نمی توانند مشتریان خود را حفظ کنند زیرا ارزشی برای ارائه ندارند.

راه‌های مختلفی برای  حفظ مشتریان وجود دارد:

– به مشتریان خود امتیاز وفاداری بدهید.
– برای هر مبلغی که در رستوران شما خرج می کنند یک امتیاز در نظر بگیرید.
– ارائه خدمات و محصولات با بالاترین کیفیت.
همانطور که رستوران ها این کارها را انجام می دهند، مشتریان دائما افزایش می یابند و این باعث می شود که سود گروه به طور تصاعدی افزایش یابد.

عدم توجه به کانسپت رستوران

محیط یک  نقش مهمی در افزایش فروش رستوران دارد. یک محیط مناسب شامل عناصری مانند موسیقی، غذاخوری خوب، موقعیت مکانی خوب، دکور و سرویس رستوران است که با فضای رستوران مطابقت دارد.
از آنجایی که مشتریان هم زمان و هم پول را در محیط رستوران شما صرف می کنند، ایجاد یک تجربه خوب و به یاد ماندنی برای آنها بسیار مهم است. همچنین سرمایه گذاری بر روی کارمندانی که خدمات باکیفیتی به مشتریان ارائه می دهند و همه کارها را با پشتکار برای مشتری انجام می دهند، سودمند و موثر است.

آموزش ضعیف کارکنان رستوران

در مشاغلی مانند غذاخوری، نحوه برخورد کارکنان با مشتریان نقش بسیار مهمی دارد. ارائه خدمات مناسب برای ادامه فعالیت ضروری و واجب است. غذاخوری ها اغلب آموزش کارکنان خود را بی‌اهمیت می‌دانند و اگر به آن توجه نشود، کیفیت خدمات به مشتریان تحت تأثیر قرار می‌گیرد و در نتیجه مشتریان شما از دست می‌روند.
آموزش کارکنان باید به صورت دوره ای انجام شود و کارکنان جدید باید در مورد مشتریان و کیفیت خدمات رستوران آموزش ببینند.

مدیریت مالی اشتباه و عدم کنترل هزینه های اضافی

دلایل شکست رستوران ها چیست؟

هزینه های جاری شامل موارد مختلفی است. مدیریت نادرست دخل و خرج مشکلات مالی زیادی را به همراه خواهد داشت. بهتر است هزینه ها را به صورت روزانه، هفتگی و در نهایت ماهانه بررسی کنید تا از هزینه ها و مازادهای اضافی مطلع شوید. تحقیق در مورد منابع مالی و نحوه مدیریت آنها به شما کمک می کند تا شکاف های مالی را پیدا کرده و از بین ببرید وگرنه رستوران شما با شکست مواجه خواهد شد.

موقعیت جغرافیایی بد رستوران

مکان مناسب برای موفقیت یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. رستوران های بدون پیاده رو، دید ضعیف و بدون پارکینگ اغلب مورد پذیرش مشتریان قرار نمی گیرند. داشتن یک پیاده روی شلوغ  ارتباط مستقیمی با درآمد رستوران دارد. هنگامی که به دنبال مکان مناسب برای فست فود خود هستید، این را در نظر بگیرید.

تبلیغات ضعیف

از آنجایی که رستوران های زنجیره ای به سرعت در حال بازگشایی هستند، از تبلیغات و بازاریابی نیز برای افزایش دید کسب و کار خود استفاده می کنند. . البته غذاخوری های غیر زنجیره ای هم از تبلیغات استفاده می کنند. ترکیبی کم هزینه از تبلیغات، بازاریابی، رسانه های اجتماعی و روابط عمومی می تواند شما را به یک برنامه بازاریابی که شامل ساختن یک برند است نزدیکتر کند.

بازاریابی نادرست رستوران

در شرایط اقتصادی امروزی که مشتریان با گزینه های زیادی روبرو هستند، مهم ترین نکته این است که در برخی موارد با رقبای خود متفاوت باشید. بازاریابی قوی ضروری است. مهم است که ضمن کاهش هزینه ها، بودجه بازاریابی خود را کاهش ندهید. روی یک تیم بازاریابی با تجربه سرمایه گذاری کنید و فرصت های تبلیغاتی را از دست ندهید.
بر حوزه های مختلفی که امروزه برای بازاریابی رستوران وجود دارد تمرکز کنید. بازاریابی باید در جایی انجام شود که مشتریان شما هستند. پس اینستاگرام و شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید!

ارائه خدمات ضعیف به مشتری

مردان وزنان

مشتریان اغلب پس از یک تجربه خوب به رستوران شما باز می گردند و از طریق تبلیغات شما را به دوستان خود معرفی می کنند. خدمات منحصر به فرد نقش مهمی در جذب مشتری دارد. سیاست های خدمات مشتری مناسب و با کیفیت را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که تیم شما آنها را اجرا می کند.
شکایات مشتریان ناراضی را حتما بررسی کنید و نسبت به رفع آن اقدام کنید. بسیاری از مشتریان زمانی راضی می شوند که زمانی برای گفتگو و طرح شکایات خود با مالک یا مدیریت داشته باشند.

عدم تجربه کافی

دلیل اصلی شکست این افراد این است که کسانی که قصد ورود به این حرفه را دارند دیدگاه مناسبی برای حرفه رستوران داری ندارند. اگر تجربه و مهارت کافی در این حرفه و شغل ندارید، با فردی که در این زمینه باتجربه است همکاری کنید و نکات مهمی برای موفقیت کسب کنید.

مدیریت ضعیف موجودی یکی از دلایل اصلی شکست و تعطیلی رستوران ها است. بسیاری از مردم قادر به مدیریت موجودی خود نیستند و نمی توانند هزینه های کلان را بپردازند. هزینه‌های بالای موجودی، رستوران‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و ضررهای زیادی را به همراه دارد. رستوران ها بیشتر هزینه می کنند زیرا نمی توانند مواد اولیه و نیازهای خود را تامین کنند.

ضروری است که رستوران ها از یک سیستم مدیریت موجودی مناسب استفاده کنند که به جلوگیری از هدر رفتن پول کمک می کند. نرم افزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای مدیریت سهام و کنترل هزینه استفاده کنید.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک