تبلیغات برای راه اندازی کسب و کار

تبلیغات شامل ایجاد یک پیام و استفاده از انواع تاکتیک های روانشناختی برای ترغیب بینندگان به خرید محصولات و خدمات شما و راه اندازی یک کسب و کار است. تبلیغات یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی است. هدف آن تأثیرگذاری بر تصمیمات و اقدامات مخاطب برای خرید و استفاده از محصولات است. تبلیغات باید به گونه ای تاثیرگذار طراحی شوند که در ذهن بینندگان باقی بمانند.

تبلیغات چطور کار می‌کنند ؟

تبلیغات کار ساده ای دارد و آن علاقه مندی مخاطب به محصولات تولید شده توسط شماست. شما باید به آنها علاقه داشته باشید و آنها را متقاعد کنید که محصول شما را بخرند. حتی اگر به آن محصول نیاز نداشته باشند و قصد خرید آن را نداشته باشند. روش های تبلیغات بسیار متفاوت است و شامل تبلیغات در رادیو و تلویزیون، بیلبوردها، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و … می شود. شامل می شود. کسانی که موظف به تبلیغ در یک شرکت هستند، کسانی که با پرداخت هزینه در بسترهای مختلف تبلیغ می کنند.

تفاوت بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی برنامه های یک شرکت برای افزایش آگاهی از برند و ترغیب مردم به خرید محصولات است. تبلیغات فعالیتی است که تبلیغ کنندگان برای ارسال این پیام ها انجام می دهند. در واقع تبلیغات، زیرمجموعه‌ بازاریابی است و برای برقرار کردن ارتباط با مخاطبان استفاده میشود. بازاریابی کانال های مختلفی دارد:

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی

روابط عمومی

سئو

تبلیغات پولی

همچنین تبلیغات، تنها یکی از اجزای بازاریابی است. استراتژی بازاریابی شرکت‌ها، معمولا شامل طرح های تبلیغاتی میشود.

کمپین تبلیغاتی راه اندازی کسب و کار چیست ؟

کمپین های تبلیغاتی جمعی از تبلیغات هستند که پیام یکسانی را به اشتراک می‌گذارند. کمپین‌های تبلیغاتی به هدف رسیدن به یک نقطه مشترک راه اندازی میشوند. کمپین‌های تبلیغاتی یک برند معمولا از بنرهای گرافیکی پر زرق و برق در موتورهای جستجو تشکیل میشوند. کمپین‌های تبلیغاتی که موفق میشوند، همچنان که از نظر طراحی، چشمگیر هستند از تحقیقات استفاده میکنند و سازماندهی شده هستند. این عناصر به بازاریابان کمک می‌کند تا اهداف کمپین را بشناسند و تاثیرگذارترین روش‌ها را برای جلب توجه مخاطبان پیدا کنند.

انواع روش تبلیغات برای راه اندازی کسب و کار

کسب و کارها روش های تبلیغاتی متفاوتی را برای کمپین‌های خود انتخاب می‌کنند:

-تبلیغات آنلاین

-تبلیغات چاپی

-تبلیغات تلویزیون

-تبلیغات رادیو

-تبلیغات آنلاین

کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین به شدت قدرتمند هستند چراکه بررسی تغییرات  فعالیت مخاطبان در آن‌ها قابل رصد است. هرچه بیشتر اطلاعات جمع کنید، بهینه‌سازی تبلیغات برای شما آسان‌تر خواهد بود. درنتیجه، نتایج بهتری کسب خواهید کرد و هزینه کمتری مصرف خواهید کرد. کمپین‌های آنلاین از جهات مختلفی از سایر کمپین‌ها بهتر هستند چراکه در آن‌ها می‌توانید از عناصر متمایزکننده زیر بهره بگیرید.

5 نوع روش تبلیغات آنلاین برای راه اندازی کسب و کار

-شبکه‌های اجتماعی

-ایمیل کسب و کار

-سئو و بازاریابی محتوا

-تبلیغات پولی در موتورهای جستجو

-تبلیغات همسان

براساس تحقیقات انجام شده، ۹۳ درصد تعامل‌ها با موتورهای جستجوگر شروع می‌شوند. پس، با استفاده درست از این فرصت می‌توانید توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کنید. شما اول باید مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید. می‌خواهید به چه کسانی دسترسی داشته باشید؟ سپس فکر کنید چگونه محصولات و خدمات خود را به آنان معرفی کنید. باید بدانید مخاطبان هدف، بیشترین زمان آنلاین خود را در کجا می‌گذرانند.
در طی یک تحقیق، پربازدیدترین کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و کلمات کلیدی پرجستجو را زیر نظر بگیرید. با استفاده کردن از این اطلاعات و تحقیقات و بازاریابی، محصولات و خدمات خود را به عرضه بگذارید.  همه تبلیغات نیاز به هزینه مصرف کردن ندارند و گاهی افراد کسب و کار شما را از طریق تبلیغات رسانه‌های اجتماعی میابند. کسب و کارها می‌توانند در فیس‌بوک و اینستاگرام صفحه کاری درست کنند.

اگر می‌خواهید از تبلیغاتی که در سایت میگذارند و مخاطبان روی آن کلیک میکننند استفاده کنید، بیشتر شبکه‌های اجتماعی به صفحات تجاری این امکان را در ازای پرداخت مبلغی مشخص می‌دهند. اگر می‌خواهید در موتورهای جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص تبلیغ کنید از گوگل ادز کمک بگیرید.

شبکه اجتماعی راه اندازی کسب و کار

کمپین‌های تبلیغاتی از پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، اسنپ چت و… برای شیر کردن پیام ها استفاده می‌کنند. کسب و کارها، مخاطبان مختلفی را در هر شبکه اجتماعی هدف قرار می‌دهند. مثلا فیسبوک برای نسل میان‌سال هدف گذاری بهتری است  و اینستاگرام، اسنپ چت و تیک تاک برای هدف قرار دادن نسل جوان و نوجوان‌ کاربرد دارد. توییتر و یوتیوب بسته به محتوای تولیدی شما و ویدیوهایی که میگذارید، کانال بازاریابی برای افراد در هر سنی است.
در سال ۲۰۲۱، در هر ماه نزدیک به ۲/۵ میلیارد کاربر فعال در فیس‌بوک، ۱ میلیارد در اینستاگرام و ۳۳۰ میلیون کاربر در توییتر وجود دارد. افراد برای چت، ارتباط با بقیه و هدف های تجاری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. به دلیل تعداد بالای مخاطبان فعال در شبکه های اجتماعی، هزینه تبلیغات در این شبکه ها بالا است. هزینه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ از ۸/۵ میلیارد دلار گذشته است.

۱. تبلیغات در اینستاگرام برای راه اندازی کسب و کار

شما میتوانید مستقیم یا به کمک Ads Manager در اینستاگرام برای راه اندازی کسب و کار خود تبلیغ کنید. اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ ماهانه بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد در سراسر جهان دارد و اکثر کاربران آن بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند. بنابراین اگر مخاطبان کسب و کار شما قشر جوان هستند، اینستاگرام محل مناسبی برای تبلیغات است. علاوه بر تبلیغات اینفلوئنسری و تبلیغ در پیج‌های پربازدید، سه روش دیگر برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد که در ایران این روش ها برای تبلیغات امکان‌پذیر نیست. شما میتوانید پست‌ها و استوری‌ها را در به طور مستقیم در صفحه کاری خود شیر کنید. کمپین تبلیغاتی خود را در Ads Manager ایجاد کنید تا  قابلیت هدف‌گیری دسترسی داشته باشید.

گزینه سوم بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام است. روش تبلیغات در اینستاگرام شامل موارد زیر می‌شود:

-تبلیغات تصویری برای کسب و کار

-تبلیغات ویدیویی

-تبلیغات استوری برای کسب و کار

-تبلیغات در اکسپلور

-تبلیغات پست

تبلیغات تصویری برای اشتراک‌گذاری مجموعه‌ای از محتواهای تصویری مناسب هستند. تبلیغات ویدیویی برای توضیحات محصول و ساخت برند کاربرد دارند. تبلیغات در استوری به شما این اجازه را می‌دهند که از ترکیبی از تصویر و ویدیوهای کوتاه استفاده کنید. روش تبلیغاتی Lead یکی از بهترین روش‌های تبلیغ در فیسبوک است. چراکه این کار باعث بیشتر شدن مشتریان راغب و شیر کردن محتوای بصری به صورت همزمان می‌شود. روش تبلیغات Lead فیسبوک به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مشتریان راغب را بدون هدایت آن ها به خارج از فیسبوک، ضبط کنید.

2.توییتر

تبلیغات دیجیتال در توییتر زیاد معمول نیست چون که «دسترسی طبیعی» یا همان (Organic Reach)، محرکی مهم برای نحوه عملکرد برندها در توییتر است. البته تبلیغات وابسته به اهداف کسب و کار شما می‌تواند نتایج خوبی هم داشته باشند. توییتر بیشتر از ۳۳۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۱ دارد و بیشتر کاربران سنشان بین ۳۵ تا ۶۵ است. کسب و کارهای B2B و تجارت الکترونیک تعامل بالایی در توییتر دارند.  تصویر زیر نمونه‌ای از تبلیغات در توییتر را نشان می‌دهد. این تبلیغ مربوط به شرکت آمازون است و برای رونمایی از سریال جدیدی که در وب‌سایت خود قرار داده، این کمپین تبلیغاتی را راه‌اندازی کرده است.

3.تبلیغات در تلگرام برای راه اندازی کسب و کار

علاوه بر تبلیغات رسمی تلگرام که در پلتفرم رسمی تبلیغات تلگرام انجام می‌گیرد، می‌توانید با استفاده از روش تبلیغ متقابل، تبلیغ در سایر کانال‌های تلگرامی و واسطه‌های تبلیغاتی، کسب و کار خود را در این شبکه اجتماعی تبلیغ کنید. در تبلیغات رسمی تلگرام، نمی‌توانید لینک یا تصویر به تبلیغ خود اضافه کنید و فرد تنها می‌تواند به کانال تلگرامی شما هدایت شود اما در سایر تبلیغات می‌توانید با افزاودن لینک و تصویر به تبلیغ، کاربران را جذب و آن‌ها را به وب‌سایت خود هدایت کنید. GIF زیر نمونه‌ای از تبلیغات رسمی تلگرام را نشان می‌دهد.
در روش تبلیغ متقابل، باید کانال تلگرامی با مخاطبان مشابه کانال خود بیابید و یکدیگر را تبلیغ کنید. همچنین می‌توانید در سایر کانال‌های تلگرامی پربازدید و پرفالوور تبلیغ کنید یا از واسطه‌های تبلیغاتی برای این کار بهره بگیرید. برای مطالعه بیشتر در مورد تبلیغات در تلگرام، مطلب زیر توصیه می‌شود.

4.ایمیل

بازاریابی ایمیلی برای یافتن «مشتریان راغب» (Lead) و افزایش تبدیل به کسب و کارها کمک می‌کند. کمپین‌های بازاریابی ایمیلی از فهرست مشترکان استفاده می‌کنند. افراد موجود در فهرست قبلا با دریافت ایمیل از سوی کسب و کار موافقت کرده‌اند و به محصولات و خدمات کسب و کار یا برند آن علاقه نشان داده‌اند. استفاده از روش تبلیغات ایمیل، برای پیگیری ارتباطات با کاربر استفاده می‌شود و به تبدیل مشتریان جدید و بازگشتی کمک می‌کند.

5.سئو و بازاریابی محتوا راه اندازی کسب و کار

بهبود سئو وب‌سایت و بازاریابی محتوا هر دو باهم برای بهبود رتبه سایت کار می‌کنند. سئو، سایت یا بلاگ شما را بهینه‌سازی می‌کند تا محتوا رتبه بهتری در صفحه نتایج موتور جستجو کسب کند. شما می‌توانید اطلاعات ارزشمند را با مخاطبان مرتبط و هدفمند به اشتراک بگذارید تا زمانی که موتورهای جستجو در حال کراول هستند، آن‌ها را بیابند. برای مطالعه بیشتر در مورد سئو، مطالب زیر توصیه می‌شوند.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک