بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس کوچینگ که این چندساله اخیر وارد بازار کسب و کار شده شامل فرایندهایی است که به واسطه تکنیک هایی موجب می شود تا کسب و کار از نقطه شروع رشد و توسعه پیدا کند و به نقطه ای برسد که صاحب کسب و کار در نظر می گیرد.

نقش بیزینس کوچینگ در کسب و کارشما

یکی از راههای پیشرفت در کسب و کار کسب دانش و تجربه با مهارت های لازم می باشد. بیزینس کوچینگ یکی از رایج ترین و پر استفاده ترین نوع کوچینگ است که برای راهنمایی صاحبین تجارت به سمت رشد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه بیزینس کوچینگ

در دهه 70میلادی ، گالوی یک نویسنده امریکایی مجموعه ای از کتابهایی با عنوان سر درونی منتشر کرد. او در این کتابها مجموعه هایی از ایده های تازه در مورد مربیگری و رسیدن به موفقیت های همه جانبه در ورزشهایی نظیر تنیس، اسکی و دیگر حرفه ها

در تحقیق آخر موسسه ای در کشور آمریکا نشان داده شده که کوچ ها همه جای دنیا از واژه بیزینس کوچینگ استفاده می کنند تا اعلام شود که بازار هدفشان جامعه کسب و کار است. جالب این است که حدود 62% از کوچ هایی که در این تحقیق شرکت کردند یک کسب و کار کوچینگ تحت عنوان بیزینس کوچینگ دارند.

تحت عنوان نام بیزینس کوچینگ 25% کوچ هایی بودند که خود را کوچ رهبری معرفی کرده بودند. 16% کوچ سازمانی 3% کوچ کسب و کارها و 18% کوچ مدیران ارشد.

آیا تعریف دیگری از بیزینس کوچینگ از یک کوچینگ معتبر دیگر وجود دارد؟

در قسمت دوم سوال کوچینگ چیست؟ راجب مراجعه کننده ای است می خواهد وارد کوچینگ شود و به دنبال شکل گیری تغییر است . معمولا او چیزی را می خواهد که خودش به دنبالش رفته اما یا سرعت کمی داشته یا نتوانسته به آن برسد و یا شاید هردوی این هارا باهم داشته پس این شخص به کمک نیاز دارد . این دغدغه، دغدغه مراجعه کننده است. دغدغه کوچ چیست؟

دغدغه کوچ این است که مراجعه کننده به چیزی که می خواهد برسد و از تفاوت های کوچینگ با با حرفه های دیگر این موضوع است که فرد کوچ کننده باید بداند مراجعش کجاست؟ و به کجا می خواهد برسد.

کوچ با ابزارهایی که دارد و ارتباطی که پیدا کرده مراجع را به اقدام کردن ترغیب می کند.

کوچ آنجا شمارا می بیند که توانمند هستید

در واقع کوچ مشاور هم نیست چون قرار نیست به شما بگوید چه کار بکنید و چه کار نکنید بلکه به عنوان یک کوچینگ دنیای درونی شمارا مثل اینه ببییند و برای هدف اقدام کنید.

بیزینس کوچینگ لغتی فراگیر است که به انواع گوناگون کوچینگ های کسب و کار اشاره می کند.  این حرفه به واسطه کوچ های داخل سازمان و خارج سازمان انجام می گیرد که که با عناوین مختلف معرفی می شوند مانند کوچ شرکتی کوچ اجرایی کوچ رهبری . بیزینس کوچ ها با مفهوم تمرکز به روی سازمان و مراجع تعریف می شود.

در کل وجود بیزینس کوچینگ برای کسب و کار مثل وجود یک ناخدا در کشتی است. اگر ناخدا نباشد امکان حرکت وجود دارداما مشخص نیست به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

در بازار امروز اگر سعی نکنیم از بیزینس کوچینگ استفاده کنیم   از رقابت متمایز حذف خواهیم شد.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک