اصول برندینگ چیست؟

برندسازی شامل کلمات، فونت ها، شعارها، تصاویر، پالت های رنگی و غیره است. به صورت بصری نمایش داده می شود. برند اساساً یک ویژگی است که می تواند شامل ویژگی های منحصر به فرد یک محصول، خدمات یا فعالیت تجاری باشد. لوگو می تواند چهره و نماینده بصری برند یک موسسه یا شرکت باشد و هر برندی می تواند در هنگام برقراری ارتباط با برند، تجربه خاصی را به مشتریان و مخاطبان هدف خود ارائه دهد.

برندینگ چیست؟

برندسازی فرآیندی است که در آن ویژگی هایی مانند موارد ذکر شده در بخش تعریف برند برای ایجاد تأثیر مثبت در ذهن مخاطب هدف در نظر گرفته شده است.
ارائه یک تعریف دقیق و کامل از برندسازی آسان نیست. زیرا درک صحیح این مفهوم در گرو درک صحیح مفاهیم تجارت، بازاریابی و روابط انسانی است.
اگر می خواهید طرح تجاری خود را ترسیم کنید و برندسازی شرکتی را پیاده سازی کنید، باید بپذیرید که باید مفهوم برندسازی را همراه با سه مفهوم دیگر (کسب و کار، بازاریابی، روابط انسانی) درک کنید.
در قدم اول باید کسب و کار خود را به خوبی بشناسید.

در گام بعدی با اصول بازاریابی به خصوص دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید که امروزه محدودیت های تبلیغات جهانی را درنوردیده است.

در مرحله سوم، افراد را به عنوان مخاطب هدف خود در نظر بگیرید و سعی کنید با آنها یک رابطه تعاملی ایجاد کنید.

اصول برندینگ چیست ؟

رنگ سبز

بیشتر از ۹۰٪ صاحبان مشاغل کوچک بر این باورند که داشتن برندینگ منحصر به فردی که باعث تمایزشان شود برای رقابت بسیار مهم است. بیش از نیمی از همین جامعه آماری برندینگ را برای جذب مشاغل جدید بسیار مهم توصیف می کنند. کسب و کارهای قدرتمندی همچون اپل و کوکاکولا و یا مک دونالد چه اصولی را به کار برده اند  و اصول برندینگ برای این برندها چیست؟ صاحبان مشاغل کوچک چگونه می توانند از اصول برندینگ این تجارتها به عنوان منبع الهام استفاده کنند؟ در اینجا چند اصل مهم را با هم مرور می کنیم تا بدانیم که اصول برندینگ چیست؟

مراحل اصول برندینگ چیست؟

مخاطب هدف خود را مشخص کنید

قبل از اینکه بخواهید برند خود را راه اندازی کنید باید مخاطب برند خود را درک کنید

از جایی که برندینگ به ایجاد آگاهی، شناخت، اعتماد و درامد کمک می کند، بنابراین به عنوان اولین قدم می بایست مخاطبان هدف برندتان را شناسایی کنید.

مشتریان ایده ال شما چه کسانی هستند ؟

هدف شما از کسب و کارتان چیست؟

شناخت مخاطبین هدف به شما کمک می کند تا در زمان ساخت برند، تصمیم گیری های بهتر و موثرتری را بگیرید.

وقتی مخاطب خود را درک کردید، می توانید مطمن باشید آنچه به فروش می رسانید و محتوایی که برای تبلیغ آن تولید می کنید،‌ متناسب با آن هاست. افرادی که به محصولات شما نیاز دارند تنها یک حس اطمینان و اعتماد نیاز دارند تا به مشتری وفادار شما تبدیل شوند.

بیانیه ماموریت خود را مشخص کنید

منظور از بیانیه ماموریت همان هدف شما از کسب و کارتان است.

در واقع، بیانیه علت وجود کسب و کارتان و اهمیت ان را برای مخاطبین مشخص می کند.

شما باید این بیانیه را در بخش های مختلف برندتان اعم از لوگو، شعار، هویت برندتان استفاده کنید

ارزش‌ها و مزیت کسب‌وکار خود را تعریف کنید

برندینگ

اگر کسب  و کار شما ویژگی یا مزیت هایی دارد که به بهبود شرایط زندگی و به موفقیت مشتری کمک می کند، حتما باید انها را برجسته کنید و تا مخاطبان تان از آنها باخبر شوند.

 

سرمایه‌های بصری خود را بسازید

منظور از دارایی و سرمایه های بصری و عینی همان  لوگو، رنگ، فونت، نمادسازی و سایر عناصر بصری است.

شما با ایجاد آنها نه تنها به شناخت بهتر و سریعتر برند و معرفی هویت آن کمک می کنید، بلکه می توانید کاری کنید که مشتریان نام تجاری و مولفه های بصری آن را در خاطشان ثبت کنند.

صدای برند خود را پیدا کنید

در این مرحله باید لحن و صدای برند خود را مشخص کنید. این لحن و صدا به چه شکلی خواهد بود اگر شما با برند خود مکالمه‌ای داشته باشید؟

در واقع منظور ما این نیست که بروید با مشتریان و مصرف کنندگان محصولات و خدمات صحبت کنید و صدای زیبایی داشته باشید. بلکه سعی کنید لحن و نوع صحبت و انتقال اطلاعات به مشتریان را ازقبل تعیین کنید. آیا شما قصد دارید در تبلیغات‌های مختلف یا بازاریابی از لحن رسمی و جدی استفاده کنید یا ترجیح می‌دهید از لحن صمیمی و عامیانه برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید؟

امروزه بیان عامیانه و صمیمی بیشتر از قبل تاثیر گذار است. زیرا بیشتر مخاطبان علاقه دارند به شکل صمیمی و به دور از هر گونه رسمیت اطلاعات را دریافت کنند.

برندینگ

برندینگ خود را پیاده سازی، رهگیری و اصلاح کنید

آخرین مرحله از ساخت برند که قطعا مهم ترین مرحله نیز می باشد، اجرای برندینگ است. آیا مراحل انجام برندسازی را پیاده سازی کرده اید؟

به طور قطع استراتژی برندینگ قوی درصورت پیاده سازی می تواند خوب عمل کند.

شاید تعجب کنید اگر بدانید که بیشتر مواقع، استراتژی برندینگ هرگز اجرا نمی شود.

به این شکل که یک تکنیک قوی برندیک با درنظر گرفتن تمام اهداف شرکت ایجاد و شروع می شود.

سپس در مرحله واقعیت، زمانیکه کارمندانتان با مشتریان سرگرم هستند، مسئولیت توسعه برند به بعد موکول می شود و…بعد هم کلا فراموش می شود.

بنابراین پیاده سازی و رهگیری نتایج استراتزی برندینگ را هرگز فراموش نکنید.

 

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک