استراتژی برند چیست؟

استراتژی برند در واقع به معنای برنامه بلندمدتی در زمینه توسعه و پیشرفت برند است تا به این وسیله بتواند به اهداف شخصی دست یابد.
فکرمی کنید بزگترین تصور غلط در مورد استراتژی برند چیست؟
برند شما لوگو ، محصول ، نام شرکت و یا وبسایتتان نیست.در واقع برند چیزی فراتر از همه ی این هاست.

چهار اصل حیاتی و جامع استراتژی برند

1-هدف
هر برندی نسبت به مشتری های خود تعهد دارد.
اما در بازار این روزها که اعتماد مصرف کننده ها پایین می باشد و احتیاط های مربوط به مسائل اقتصادی بالا است فقط داشتن یک تعهد یک برند را از بقیه برندها جدا نمی کند بلکه داشتن یک هدف است که آن را متمایز می کند.
چگونه می توانید هدف کسب و کار خود را تعیین کنید؟
طبق فرضیات استراتژی برند هدف را می توان به دو بخش تقسیم کرد:
بین المللی: هدف بین المللی بر مفهوم موفقیت در موارد فوری و علت های تجاری تمرکز دارد.
هدف یک کسب و کار اصولا پول و درامد است.
2-کارکردی
همان طور که درامدزایی برای تمامی کسب و کارها مهم است برندهایی که بر تحقق چیزی فراتر از سود پافشاری می کنند قابل تحسین هستند.
هنگام تعریف هدف کسب وکار به یاد بیاورید که هدف خود را فروش محصول خود مشخص نکنید بلکه به گونه ­ای هدفتان را تعیین کنید که برای مخاطبان و مشتریان­تان سودآورباشد و به بهبود روند زندگی کمک کند. اگر هدف شما از کسب وکار­تان صرفاً کسب درآمد باشد حتی اگر در مدت زمانی کوتاه هم به موفقیت برسید و سود قابل توجهی کسب کنید در بلند مدت از رقابت با رقیبانتان فاصله خواهید گرفت..
در این مورد ابزار مور استفاده شما چیست؟ عمیق بررسی کنید و ماموریت خود را تعیین کنید .
اگر دچار مشکلات هستند یا چندان حرف ه­ای نیستند آنها را اصلاح کنید.
3-استحکام و هماهنگی ارکان های برند
دلیل هماهنگی پرهیز از صحبت در مورد مسائلی است که به پیشرفت برند شما مربوط نمی شوند. یک عکس تازه به صفحه­ ی شبکه ­های اجتماعی خود اضافه کنید انجام این کار برای برند شما چه سودی دارد؟ آیا با پیام برند شما هماهنگ است یا صرفاً چیز خاصی است که، اگر صادق باشیم، منجر به گیج شدن مشتریان شما می شود؟
تلاش برای ایجاد یک پلتفرم مناسب برند که ماندگار باشد، لازم است مطمئن باشید که پیام برند شما یکپارچه و هماهنگ است. در نهایت هماهنگی باعث شناخت برند میشود وفاداری به برند را تقویت می کند.
هر ویژگی یا اجزائی که در بازاریابی استفاده می شود باید با پیام برند هماهنگی کافی و لازم داشته باشد و تمام اجزا از ظاهر تا محتوا باید یکدست و به دنبال موضوع استراتژی برند باشد. حتی شکل و ظاهر حساب کاربری در شبکه­ های اجتماعی هم باید در مضمون پیام و استراتژی برند باشد.
4-احساس برند
مشتریان شما همیشه منطقی برخورد نمی کنند. مشتریانی را که حاضرند پول بیشتری برای یک برند مشخص خرج کنند چگونه توصیف و توجیه می شوند؟ یک احساس در آن برندها وجود دارد که درذهن مشتریان خطور می کند .در این برندها ازیک برندسازی احساسی استفاده می شود، با استفاده از تشکیل یک اجتماع در برندشان. این برندها در سوشال مدیا یا از طریق تشکیل کمپین های مختلف یا در هر شرایط دیگری تلاش می کنند با مخاطبینشان در تعامل باشند و با آنها ارتباط قوی و احساسی و با هدف تکمیل پیام برند برقرار کنند.
این برندها برای مشتری هایشان فرصتی ایجاد می کنند که احساس شود بخشی از یک گروه بزرگتر ومهم تر هستند که موقعیت و پرستیژ خاصی دارند .
برای همه اعضای گروه یعنی مشتریان برند ویژگی های مشترکی را به وجود میاورد. و افراد مختلف میتواند این احساس یکپارچه را با هم به اشتراک بگذارند و لذت ببرند و حتی با افتخار این موضوع را بیان کنند که من طرفدار برند خاصی هستم یا من فقط از محصولات برند… استفاده می کنم.…”. مردم تمایل زیادی نسبت به برقراری ارتباط دارند، تحقیقات انجام گرفته در زمینه ی روانشناسی اثبات کرده­ است که انسان احساس قویی در رابطه با برقرار کردن ارتباط با دیگران دارد و برقراری ارتباط از بخش­ های اصلی و رفتاریک انسان را تشکیل می دهد.
لازم به ذکر می باشد که احساس علاقه، مهربانی و نیاز به دوست داشته شدن، جزئی از گروه بودن مستقیماً در میانه ­ی هرم نیازها قرار می گیرد، که هدفش تقسیم بندی نیازهای متفاوت انسان­ها است. با توجه به این شیوه تقسیم بندی در مورد کالاهایی که جایگزین ­های متفاوتی دارند یا جزو نیازهای فیزیکی انسان محسوب نمی شود و یا کالای ضروری نیستند، لازم است از طریق برقراری یک رابطه قوی احساسی با مشتریان بتوانید آنها را به سمت برند خودتان جذب کنید.
از این مطالب چه نکته ای باید یاد بگیریم؟
یک راهی پیدا کنید که با مشتری های خود در سطح احساسی و عمیقی رابطه برقرار کنید.
آیا شما به مشتریانتان آرامش خاطر می دهید؟
یا به گونه ای با مشتریان خود رفتار می کنید که آنها خود را جزئی از خانواده ی برند شما بدانند؟
آیا روند زندگی را برای مشتریان خود آسان تر نموده اید؟ شما می توانید از برانگیزاننده های احساسی مثل موارد مذکور برای تقویت ارتباط و وفاداری مشتری هایتان استفاده کنید.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک