مراحل راه اندازی کسب و کار

برای شروع یک کسب و کار ابتدا باید یک ایده خوب داشت و برای اینکه ایده به کسب و کار تبدیل شود این مراحل را باید گذراند.

کسب و کار

1-چالش های راه اندازی کسب و کار را بدانید.

2-تحقیقات لازم را انجام دهید.

3-یک نقشه راه داشته باشید.

4-منابع مالی خود را بشناسید.

5-ساختار کسب و کار خود را مشخص کنید.

6-نام تجاری و برند خود را ثبت کنید.

7-برای مجوزهای لازم اقدام کنید.

8-محل کسب و کارتان را مشخص کنید.

9-افراد متخصص کسب و کارتان را آماده کنید.

10-تبلیغ و بازاریابی کسب و کارتان را فراموش نکنید.

شروع کسب وکار ازصفر تا صد

باهم تمام مراحل شروع یک کسب و کار را از ابتدا بررسی می کنیم تا بتوانیم یک کسب و کار موفق را ایجاد کنیم.

چالش های راه اندازی کسب و کار را بدانید :

راه‌اندازی یک کسب و کارمستلزم انجام تعهدات زیادی است که شما باید عکس العمل مناسب را با آن موضوع داشته باشید. کار کردن در ساعات طولانی ، نا امید نشدن در صورت عدم پذیرش محصولات و خدمات توسط مشتریان مدیریت زمان کارآمد ،ایجاد تعادل بین کار و زندگی ، دانستن زمان مناسب برای تجدید نظر کردن در استراتژی‌ها

 تحقیق در مورد راه اندازی کسب وکار

کسب و کار

تحقیقات لازم را انجام دهید:

آیا از اجرایی بودن ایده خود مطمن هستید؟ برای اینکه یک کسب وکار موفق باشد بایستی یک مشکلی را حل یا نیازی را برطرف کند و یا آنچه را که مورد نیاز بازاراست و می خواهد، ارائه دهد. چندین روش برای شناسایی نیاز وجود دارد که شامل تحقیق کردن، گروه تحقیقات متمرکز وآزمایش و خطاست.
زمانی که  که به بررسی بازار می‌پردازید ابتدا باید به سوالات زیر  پاسخ دهید.

• آیا برای محصولات و خدمات پیش بینی شده شما، نیازی وجود دارد؟
• چه کسانی به آن نیاز دارند؟
• آیا مشابه محصول یا شرکت شما وجود داشته است؟
• با رقابایتان به چه شکل می توانید رقابت کنید؟
• جایگاه شرکت خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

یک نقشه راه داشته باشید :

یک طرح کسب وکار، راهنمای کسب وکار شما از مرحله استارت آپی و ایجاد کسب وکار تا رشد کسب وکار است. داشتن یک طرح کسب وکار برای همه کسب وکارها مهم و ضروری است.اهمچنین برای دریافت حمایت مالی از یک سرمایه گذار یا یک موسسه مالی، وجود یک طرح کسب وکارضروری است. چنین طرح کسب وکاری، به علت کامل بودن به هنگام اعتبارسنجی ایده مورد توجه سرمایه گذاران و بانک ها قرار می گیرد.
اگر به دنبال جذب حامی مالی نیستید، یک طرح کسب وکاری یک صفحه ای هم می تواند تصویرشفاف از آنچه که در نظر دارید به دست بیاورید و چگونگی برنامه ریزی برای دستیابی به آن ارائه دهد.
نکته قابل توجه این است که شما می توانید برای یک کسب وکار مشغول به فعالیت نیز همچین طرح کسب وکاری ایجاد کنید و به مرور زمان آن را بهبود دهید.

 منابع مالی خود را بشناسید:

داشتن سرمایه اولیه و همچنین توانایی پوشش هزینه های جاری قبل از رسیدن به سوددهی مهم است.
قبل از شروع کسب وکارتان تمام هزینه ها را یادداشت و سپس آن ها را جمع بزنید که شامل: پروانه فعالیت و مجوزها، تجهیزات، هزینه های قانونی، بیمه، برندینگ، تحقیقات بازار، فهرست دارایی ها، علائم تجاری، رویدادهای افتتاحیه، اجاره ملک و… می باشد. همچنین باید در نظر داشته باشید که برای حداقل 12 ماه کار، هزینه های اجاره، خدمات رفاهی، بازاریابی و تبلیغات، تولید، تدارکات، هزینه های مسافرتی، حقوق کارکنان، حقوق خود و… را نیز پیش بینی کنید.
ترکیب همه این اعداد، سرمایه اولیه مورد نیازشماست.
راه های متفاوتی برای تامین بودجه کسب وکارها وجود دارد:

• جذب سرمایه گذار
• وام
• گرنت
• سرمایه‌گذاران فرشته
• سرمایه‌گذاری جمعی

می توانید با استفاده از کمترین سرمایه، کسب وکار خود را راه اندازی کنید. ویا ممکن است متوجه شوید ترکیبی از روش های فوق، بهترین نتیجه را برای کسب وکار شما حاصل می کند. بهرحال ؛ هدف این است که گزینه های تامین بودجه خود را بررسی و برنامه ای برای تامین بودجه خود داشته باشید.

کسب و کار

 ساختار کسب و کار خود را مشخص کنید:

کسب وکار شما می تواند یک شرکت با مالکیت شخصی، مشارکتی، یک شرکت با مسئولیت محدود یا یک شرکت سهامی باشد. هویت قانونی ای که برای کسب وکارتان در نظر می گیرید، بر نام کسب وکار شما، مسئولیت شما و نحوه پرداخت مالیات اثر می‌گذارد. ممکن است با گذشت زمان و با رشد و تغییر در کسب وکارتان، ساختار کسب وکار شما طی ارزیابی مجدد، تغییر کند.
توصیه ما این است برای اینکه در این فرایند راحت تر تصمیم بگیرید ، از یک وکیل مشاوره بگیرید تا ساختارمناسبی برای کسب وکار خود انتخاب کنید.

نام تجاری و برند خود را ثبت کنید:

نام تجاری شما مهم ترین قسمت درکسب وکار شما است، بنابراین نام برند خود را با وسواس بیشتری انتخاب کنید. هنگامی که درحال بررسی گزینه‌های مورد نظر برای نام تجاری هستید، معنای آنها را نیز در نظربگیرید، سپس نام مورد نظر خود را انتخاب کنید. حتما دقت کنید نام برندی که شما انتخاب می کنید ثبت نشده باشد. و اگر وجود نداشت نام انتخاب شده را ثبت کنید.
فراموش نکنید که پس از ثبت نام تجاری، دامنه سایت خود را نیز ثبت کنید

 برای مجوزهای لازم اقدام کنید:

با شروع فعالیت کسب وکارتان روندهای اداری هم شروع می شوند. مجموعه متنوعی ازمجوزها تعریف شده اند. نوع مجوزهای مورد نیاز شما با توجه به نوع فعالیت و محل استقرار کسب وکارتان معین می شود.
همچنین به عنوان صاحب یک کسب وکارباید درباره مجوزهای مرتبط با کسب وکارتان تحقیق کنید.

محل کسب و کارتان را مشخص کنید:

مشخص کردن موقعیت مکانی تجارتتان بر عملکرد کسب وکار شما اثر می گذارد، خواه یک دفتر کاری در خانه خود داشته باشید، یا یک فضای اداری مشترک یا خصوصی.
شما باید درباره موقعیت مکانی، تجهیزات و کلیت فرایند راه اندازی کسب وکارتان فکر کنید و مطمئن شوید محل کسب وکار شما برای نوع فعالیتی که انجام می دهید مناسب است. همچنین می بایست درباره خرید یا اجاره فضای تجاری خود فکر کنید.

افراد متخصص کسب و کارتان را آماده کنید :

اگرمی خواهید تیم خود را استخدام کنید، باید تعریفی صحیح از موقعیت‌ ومسئولیت‌های شغلی داشته باشید. اداره کل مرتبط با کسب وکارهای کوچک، می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. ولی اگر قصد برون سپاری مسِولیت های کسب وکارتان را به پیمانکاران مستقل هدف شماست، باید با کمک یک وکیل، توافق نامه پیمان کاران مستقل را تنظیم کنید.
در نهایت اگرقصد راه اندازی کسب وکار تک نفره دارید، باید بدانید به تیم پشتیبانی نیاز دارید. این تیم می تواند از یک منتور، مربی کسب وکار، یا حتی اعضای خانواده شما تشکیل شده باشد که به شما مشاوره، انگیزه و اطمینان دهد.

 تبلیغ و بازاریابی کسب و کارتان را فراموش نکنید:

بعد از راه اندازی کسب وکارتان باید به جذب مشتری بپردازید. برای این کارمی‌توانید یک برنامه بازاریابی داشته باشید. تا می توانید ایده های بازاریابی کسب وکارها را بررسی کنید تا بتوانید موثرترین راه را پیدا کنید . اگر مراحلی که تا الان گفته شده را به انجام رساندید ، اساسی ترین پایه های کسب وکار را پوشش داده اید. از طرحی که ایجاد کرده اید استفاده کنید تا به طورمداوم روی کسب وکار خود کار کنید و شانس خودتان را در موفقیت افزایش دهید.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک